Napodobení půstu Fasting mimicking diet (By Walter Longo)

Ve svých výzkumných pracech prokázal Dr. Longo u pětidenních půstů výrazný pozitivní na zánik poškozených, špatně fungujících buněk. Mezi tyto mohou patřit autoimunitní buňky napadající vlastní tkáně nebo rakovinné buňky. Díky působení na aktivaci kmenových buněk jsou potřebné, například imunitní buňky nahrazeny novými, zdravými buňkami.

Pětidenní půst se ale neujal, protože jej dokázal vydržet pouze zlomek lidí. Americký nárdodní institut pro rakovinu poskytl výzkumné skupině Waltera Longa finance, aby přišel se stravovacím protokolem, který by pacientům poskytoval výhody půstu, aniž by museli úplně hladovět. Ten vypadá takto:

 

DEN 1

Celkem 1100 kCal

100 kCal z rostlinných bílkovin (25g): ořechy, semínka, zelenina

500 kCal ze sacharidů (125g): ořechy, zelenina

500 kCal ze zdravých tuků (55g): ořechy, semínka, olivový olej, rybí tuk

 

DEN 2 – 5

900 kCal

100 kCal z rostlinných bílkovin (25g): ořechy, semínka, zelenina

400 kCal ze sacharidů (100g): ořechy, zelenina

400 kCal ze zdravých tuků (55g): ořechy, semínka, olivový olej, rybí tuk

 

DEN 6 – přechodná fáze

Dieta bohatá na sacharidy (rýže, cereálie, brambory, ovoce atd.)

Lehce nad běžný příjem kalorií (podle chuti, ale žádné přejídání)

Vynechat živočišné bílkoviny i tuky (maso, ryby, mléčné výrobky)

Jídlo je rozděleno na snídaní, oběd a večeři po cca 4 hodinách (např. 8 – 12 – 16 hod.)

2 typy jídel – větší a menší.

DEN 1: 2x větší jídlo + 1x menší jídlo

DEN 2 – 5: 1x větší jídlo + 2x menší jídlo  nebo  2x větší jídlo

 

Větší jídlo

30g mandle natural, 200g řepa vařená, 200g mrkev strouhaná, 10g lněné semínko, libovolné množství listové zeleniny, ředkviček, brokolice nebo okurky

 

Menší jídlo

20g kešu natural, 100g rajčat, 100g paprika červená, 5g sezam, libovolné množství listové zeleniny, ředkviček, brokolice nebo okurky

 

Suplementace

K dietě můžete užívat denně multivitamín + multiminerál, 3g rybího tuku (omega3)

 

Zadaná množství potravin či jídel v žádném případě nepřekračujte. K pití je vhodná voda nebo bylinkový čaj.


FMD způsobuje systémový protizánětlivý účinek a specifické potlačení autoimunitních buněk, zatímco doba znovu doplnění živin stimuluje hematopoetické buňky k tvorbě naivních buněk k náhradě odstraněných imunitních buněk. FMD rovněž podporuje v dělení kmenové buňky specifické pro reparaci poškozené tkáně.

FMD závislá modulace autoimunity a tkáňově specifické regenerace poškozených buněk.

 

 

Více o výhodách FMD najdete v tomto vědeckém článku:

https://valterlongo.com/wp-content/uploads/2017/10/2017-01-Choi-Nutrition-fasting-mimicking-diet.pdf