ANTI-AGING strategie, o kterých (hlavně vy holky) nemáte tušení

ANTI-AGING je jakýsi soubor postupů, jenž by měl mít za následek zpomalení stárnutí organismu. Jsem si celkem jist, že jste už o tom slyšeli, nejspíše ve spojitosti s nesmyslně drahým krémem proti vráskám a jiným hezky zabaleným odpadem, o jehož funkčnosti a nefunkčnosti tu rozhodně psát nehodlám. Řeknu maximálně to, že stárnutí vašeho těla se odehrává na buněčné úrovni nejen na povrchu (tedy pokožce) ale i hluboko pod ním, kam váš super krém 50ml za 2.000,- naštěstí nedosáhne. Povrch těla pak může být odrazem toho, co se děje uvnitř, ale také rozhodně nemusí, i když to spousta léčitelů má za nevyhnutelný zákon. Jak tedy můžeme stárnutí buněk zpomalit? A protože vím, že lidé chtějí věci, které si mohou koupit a profitovat z nich bez jakékoliv oběti, ušetřím vás typické omáčky o dobrém spaní, dietě a stres managementu (nicméně to je to nejdůležitější). Za roky studia vědecké literatury jsem vyselektoval pár věcí které opravdu fungují. Legrační je, že o většině z nich jsem již v minulosti mluvil ve spojitosti s výkonem nebo regenerací, což si logicky nijak neodporuje. Dodávám, že dnes bude řeč pouze o těch, které nevyžadují žádnou dřinu. Tady jsou:

  1. Multivitamín + multiminerál – antioxidační vlastnosti mikroživin vás pomáhají zbavit volných radikálů a koenzymatické vlastnosti zefektivňují metabolismus. Ve zkratce je to méně práce a toxicity pro vaše tělo.
  2. Vitamín D3 – má tolik pozitiv, že bych to psal týden, ale hlavní je, ze zpomaluje stárnutí buněk a také reguluje jejich růst, čímž brání rakovinnému bujení.
  3. Omega 3 mastné kyseliny – zánět je asi nejdůležitější buněčný jev způsobující stárnutí. Omega 3 mastné kyseliny zánět prokazatelně snižují.
  4. Esenciální aminokyseliny – S věkem klesá naše schopnost z přijatých bílkovin vytvářet bílkoviny vlastní, což přispívá ke ztrátě svalové hmoty, což přispívá k metabolickým poruchám jako například cukrovka (ke které vede i výše uvedený zánět). Pokud tělu dodáte tyto stavební kameny bílkovin, ulehčíte mu práci a tím zefektivníte proces. Více svalů znamená lepší metabolismus, nižší krevní cukr a napnutější kůži.
  5. Sauna – Říká se, že sauna je dobrá na srdce. To může být pravda u někoho, kdo nemá žádnou pohybovou aktivitu. Zásadní jsou zde ale obranné mechanismy, které tělo spouští jako reakci na stres. Ty zlepšují hormonální funkce a zvyšují tak odolnost organismu a to i proti stárnutí.
  6. Půst – V nouzovém režimu při hladovění tělo ničí vlastní buňky a přeměňuje je na energii. Protože je neuvěřitelně chytré, vybírá si staré a méně funkční buňky, které jsou pro tělo zátěží a potenciální hrozbou. Tyto buňky pak mohou být nahrazeny buňkami novými = omlazení. Další výhodou je snížená hladina inzulinu, jenž vede k vyšší hladině růstového hormonu (hormonu mládí). Ten pomáhá spalovat tuky a chrání svalovou hmotu.

Vše zde podávám velmi zjednodušeně, abyste to mohli vstřebat. Tyto informace jsou ale pravdivé a žádoucích účinků je u uvedených látek samozřejmě mnohem více. Jedná se pouze o polopatický výčet toho nejdůležitějšího. U některých věcí ani nevíme, jak přesně fungují. Víme jen to, že mají dobré výsledky. Tak pevně doufám, že jich využijete.

Doporučení na závěr:

  • Berte denně multivitamín, 2g omega 3 a 2000 IU vitamínu D3, 10g esenciálních aminokyselin a 10g BCAA
  • Jděte 2x v týdnu do sauny
  • Jezte hodně vlákniny a vyhýbejte se rafinovanému cukru
  • Jednou týdně si dejte jen večeři
  • Dodržujte spánkový režim
  • Zvedejte činky a choďte do přírody